خوراکی های سرطان زا
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
خوراکی های سرطان زا
نوشته شده در 23 بهمن 1395
بازدید : 675
نویسنده : علی نعمتی

  اين سازمان مي‌گويد اگر خورد و خوراک و سبک زندگي‌مان را اصلاح نکنيم، به‌طور حتم در سال‌هاي آينده، سرطان به جاي بيماري‌هاي قلبي در صدر دلايل مرگ‌ومير قرار خواهدگرفت. «راهنماي تغذيه» اين هفته مي‌تواند شما را با عوامل تغذيه‌اي و عادت‌هاي غذايي سرطان‌زا بيشتر آشنا کند

انواع خوراکي‌هاي دودي مانند ماهي، برنج، گوشت، سوسيس،‌ کالباس، سس و پنيرهاي دودي حاوي موادشيميايي مختلف ساطع‌شده از دود مانند هيدروکربن‌ها هستند و مي‌توانند خطر ابتلا به سرطان را افزايش دهند.
ترکيب‌هاي شيميايي که در قسمت‌هاي سوخته خوراکي‌هاي کبابي يا سرخ‌شده مانند ته‌ديگ، بلال، جوجه کباب، سيب‌زميني سرخ‌شده و... وجود دارد، حاوي مواد سرطان‌زاست و احتمال ابتلا به انواع سرطان را در مصرف‌کننده افزايش مي‌دهد.
برخي شيرين‌کننده‌هاي مصنوعي مانند اسپارتام حاوي ترکيب‌هاي سرطان‌زا هستند و مصرف آنها نه تنها براي بيماران ديابتي مفيد نيست بلکه مي‌تواند خطر ابتلا به سرطان را هم در آنها افزايش دهد.
عادت به خوردن غذاهاي چرب، سرخ‌کردني و پرکالري مي‌تواند احتمال ابتلا به سرطان رحم را در خانم‌ها بالا ببرد.
سديم، نيتريت، نيترات و نيتروزامين موجود در گوشت‌هاي فرآوري‌شده مانند سوسيس و کالباس، آنها را به موادغذايي سرطان‌زا تبديل کرده است. اگر در مصرف اين خوراکي‌ها افراط شود، احتمال ابتلا به سرطان‌هايي مانند پستان در مصرف‌کننده بالا مي‌رود.
حتي اگر خوراکي‌هاي مفيدي مانند ماهي و ميگو هم درون روغن بسيار داغ و با حرارت بسيار بالا سرخ شوند، ترکيب‌هاي سرطان‌زايي در آنها آزاد مي‌شود که خطر ابتلا به انواع سرطان را بالا مي‌برند.
بيشتر افرادي که در مصرف چربي‌هاي حيواني و گوشت قرمز افراط مي‌کنند و رژيم غذايي‌شان از نظر ميوه‌ها و سبزي‌ها فقير است، در معرض ابتلا به سرطان روده قرار دارند.
هرچه ميزان مصرف گوشت‌هاي کبابي و نيم‌پز در برنامه غذايي‌ بيشتر باشد، شانس ابتلا به سرطان‌ پروستات و پستان بيشتر خواهدشد.
افرادي كه ميوه، سبزي و موادغذايي تازه و سالم در برنامه غذايي خود ندارند و اهل الکل و دخانيات هم هستند، به اندازه كافي ويتامين و موادمعدني دريافت نمي‌كنند و بيشتر در معرض ابتلا به سرطان مري قرار مي‌گيرند.
شانس ابتلا به سرطان پروستات با مصرف فراوان غذاهاي چرب و پرکالري تا حد قابل‌توجهي بالا مي‌رود.
احتمال افزايش ماده سمي و سرطان‌زاي آکريلاميد در اثر سرخ کردن شديد و با حرارت بالا در سيب‌زميني وجود دارد.
ارتباط مستقيمي بين مصرف نوشيدني‌هاي الکلي و ابتلا به سرطان حنجره وجود دارد.
احتمال ابتلا به سرطان کبد در افرادي که نوشيدني‌هاي الکلي مصرف مي‌کنند، بيشتر از ديگران است.
مصرف روغن‌هاي جامد و هيدروژنه خطر ابتلا به سرطان را براي مصرف‌کننده در پي دارد.
محققان انگليسي معتقدند افرادي که بيشتر موادغذايي شور و نمک‌سود استفاده مي‌کنند، 2 برابر ساير افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان‌هاي دستگاه گوارش مانند سرطان معده قرار دارند.
ماهي و گوشت‌هاي خشک و دودي حاوي نيتروزامين هستند و مصرف مداوم آنها خطر ابتلا به سرطان‌هاي گوارشي مانند سرطان معده و روده را افزايش مي‌دهد.
مصرف بيش از حد چربي‌هاي حيواني، احتمال ابتلا به سرطان پستان را در خانم‌ها و آقايان افزايش مي‌دهد.
مصرف فراوان انواع خوراکي‌هاي حاوي چربي ترانس مانند چيپس،‌ پفک يا اسنک‌هاي ديگر مي‌تواند خطر ابتلا به انواع سرطان را تا حد چشمگيري بالا ببرد.
مصرف بيش از حد غذاهاي تند، ترش و شور مي‌تواند باعث از بين رفتن تدريجي ديواره داخلي معده و افزايش خطر ابتلا به سرطان معده شود.
شانس ابتلا به سرطان معده در افرادي که کمتر ميوه و سبزي مي‌خورند و در خوردن غذاهاي سوخاري، دودي، کبابي، کنسروي و سرشار از نمک افراط مي‌کنند، بيشتر از سايرين است.
دود حاصل از زغال که روي کباب‌هاي زغالي مي‌نشيند، حاوي مواد سرطان‌زايي مانند ترکيب‌هاي معطر هيدروکربني است و خطر ابتلا به سرطان، به‌خصوص سرطان‌هاي دستگاه گوارش را بالا مي‌برد.






مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: